Ilustracija - foto: pixabay.com

Unapred smišljenim mehanizmom, kako tvrde Nezavisno udruženje novinara Srbije i Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Srpska napredna stranka je novcem građana Srbije postala vlasnik dve televizije za nacionalnom frekvencijom, Prve televizije i O2.

Transakciju u nizu Telekom – Kopernikus – Antena grupa (O2 i Prva), u kojoj je državna telekomunikaciona kompanija kupila kablovskog operatera za 200 miliona evra, a onda je ofšor firma Srđana Milovanovića, bivšeg vlasnika Kopernikusa i preko brata Zvezdana bliskog SNS, kupila TV Prva i O2 za 180 miliona evra, medijska udruženja nazivaju ne samo medijskom, već jednom od najvećih političkih i ekonomskih afera u Srbiji danas.

Iako su i Prva televizija i O2 i do sada bile naklonjene partijama na vlasti, očigledno da je procenjeno da treba ukloniti pojedine sadržaje u kojima se mogu čuti kritički tonovi, kao i da treba dodatno favorizovati SNS. Ove dve televizije će se, po svemu sudeći, pretvoriti u rezervoar partijskog novca i uticaja – navode udruženja.

NUNS i NDNV podsećaju da je mehanizam stranačke kupovine medija već viđen na lokalnom nivou. Kao jedan od najdrastičnijih slučajeva navode kupovinu Novosadske TV i Dnevnika od strane portala Srbija Danas, bliskog SNS-u, poznatom po dramatičnom kršenju Kodeksa novinara Srbije.

Svakodnevne, dramatično loše vesti koje stižu sa medijske scene NUNS-u i NDNV-u postavljaju pitanje smisla nastavljanja dijaloga novinarskih i medijskih udruženja sa predstavnicima vlasti.

POSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here