Izdvajamo Vesti zanimljivosti Zdravlje

Najbolje mleko za zdravlje srca: Dovoljno je popiti jednu čašu dnevno!

foto: Pixabay

Najbolje mleko za zdravlje srca: Dovoljno je popiti jednu čašu dnevno!

Na tržištu danas postoji veliki izbor mleka – od kravljeg do biljnih alternativa poput bademovog, sojinog i ovsenog. Ipak, prema rečima stručnjaka, jedna vrsta mleka posebno se izdvaja kada je u pitanju zdravlje srca i regulacija holesterola – kozje mleko.

Farmaceut i nutricionista Marija de los Anđeles Garsija ističe da kozje mleko ima drugačiju nutritivnu strukturu u odnosu na kravlje, što ga čini pogodnijom namirnicom za određene grupe ljudi.

Lakše se vari

Proteini u kozjem mleku imaju strukturu koja može biti lakša za varenje, posebno kod osoba sa osetljivim digestivnim sistemom. Iako većina ljudi bez problema vari kravlje mleko, oni koji imaju nadutost, težinu u stomaku ili druge probavne smetnje mogli bi osetiti poboljšanje prelaskom na kozje mleko. Stručnjaci ipak upozoravaju da dugotrajni problemi sa varenjem zahtevaju konsultaciju sa lekarom, jer promena ishrane bez stručnog saveta može odložiti dijagnozu.

foto: Pixabay

Pomaže u regulisanju holesterola

Prema istraživanjima, uključujući studije Univerziteta u Granadi, kozje mleko može doprineti regulaciji povišenog holesterola i očuvanju zdravlja kardiovaskularnog sistema. U poređenju sa kravljim mlekom, sadrži i do 40% manje holesterola, dok istovremeno obiluje omega-6 masnim kiselinama, koje imaju pozitivan efekat na zdravlje srca.

Bogato gvožđem i mineralima

Kozje mleko sadrži značajne količine:

  • gvožđa
  • kalcijuma
  • fosfora
  • magnezijuma

Zahvaljujući ovom sastavu, može biti korisno osobama koje pate od anemije ili su na terapiji suplementima gvožđa. Takođe doprinosi očuvanju gustine kostiju i prevenciji demineralizacije.

Zajecaronline.com/Najzena.alo.rs/ N.B.

Čitajte portal Zajecaronline.com, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na InstagramuFacebookThreadsBudite uvek informisani! Pratite najnovije vesti iz Zaječara. Zaječar Online nezavisni internet portal. Vesti bez cenzure!

Foto: Zaječaronline

ZLATNI JUBILEJ VESNE ZMIJANAC

foto: Hypetv.rs

Muzička diva Vesna Zmijanac sprema spektakl za pamćenje u Beogradskoj Areni. U saradnji sa prestižnom Hype produkcijom, legendarna pevačica nastupiće 14. maja 2026. godine. Sa početkom u 20.30 časova. KARTE MOŽETE KUPITI OVDE

Ovaj koncert biće svečana proslava njene bogate karijere koja traje više od četiri decenije. A Hype produkcija planira produkcijski nivo koji nadmašuje sve što je dosad rađeno.

Najsavremenija scenografija, impresivni vizuelni efekti, orkestar pod dirigentskom palicom vrhunskih muzičara i iznenađenja koja se kriju za specijalnu noć. Samo su delić onoga što publiku očekuje.

Zabeležite datum – 14. maj 2026. Beogradska arena. KARTE MOŽETE KUPITI OVDE.

Dodaj komentar